לאתר בר אילן

בית הספר הרב תחומי לקיימות וסביבה

חיפוש
מתחם חרודי

מתחם חרודי נס ציונה

פרופ' אורן פרז, ראש בית הספר לקיימות וסביבה בבר אילן, יחד עם הקליניקה לרגולציה סביבתית בפקולטה למשפטים ופעיל סביבה נוספים מהעיר, למען הגנה על שמורת האירוסים בנס ציונה.

האיום על השמורה מגיע מתכנית להקמת שכונה ענקית בשטח שידוע בכינויו "מתחם חרודי" בצפון מערב העיר. זוהי תכנית כחלק משינוי כללי שעוברת נס ציונה שבמסגרתו מספר התושבים שלה אמור כמעט להכפיל את עצמו. המתחם המיועד משתרע ממערב לגבעת התור ועד מערבית לדרך גבעות הכורכר, על שולי הגן הלאומי, ואם תוקם בו שכונה מסיבית היא תפגע באופן קשה ברצף השטחים הפתוחים ובמסדרון האקולוגי שמחבר בין השטח הצפוני של הגבעות – לרבות גבעת האירוסים של ראשון לציון – לשטח הגן הלאומי.  התכנית עתידה לפגוע פגיעה אנושה במסדרון האקולוגי המשתרע מכביש 431 בצפון ועד יבנה בדרום ובמרכזו הגן הלאומי גבעות הכורכר ולפגוע במצבורי האירוסים בגבעת האירוסים של ראשון לציון, בגבעת התור ובגן הלאומי. זיהום האוויר, זיהום האור, והרעש עתידים לפגוע קשות בשמורה. גם דרכי המעבר של בעלי חיים יצומצמו, כמו גם של השטחים והשדות הזמינים לפעילויות פנאי.

בנוסף, התכנית המוצעת מתעלמת מהתחזיות של מדעני אקלים שצופים להחרפה בבעיית ההצפות וקוראים להימנע מבנייה שפוגעת בניקוז הטבעי.

על המאבק בהרחבה ניתן לקרוא במאמר שכתבו : אורן פרז, בלה רזניק, ירון סופר – פעילים חברתיים ב"פורום הגבעות
צפו במאמר

מאמרים נוספים

ביה"ס הרב תחומי לקיימות וסביבה

נשמח להיות בקשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בקרוב